Sponsring

Sponsring

Syftet med Sparbanken Göinges sponsring är att den ska leda till bättre förutsättningar för och utveckling av det hållbara lokala samhället. Sponsringen är en viktig del i bankens samhällsengagemang.  All sponsring ska också bidra till att stärka Sparbanken Göinges varumärke. Banken har en tydlig målsättning med vad vi sponsrar och vill verka som en positiv kraft i samhället genom vår lokala närvaro. Sponsring sker inom såväl idrott som kultur, näringsliv, samhälle och ideell verksamhet. 

Vår sponsring ska:

  • Nå breda grupper i samhället.
  • Resultera i lokal nytta för bygden.
  • Skapa god PR och stärka bankens varumärke.
  • Baseras på skrivna avtal.
  • Mätas och följas upp.

Vi undviker att sponsra:

  • Enskilda individer, politiska eller opinionsbildande organisationer.
  • Där personliga intressen går före bankens.
  • Där kundens verksamhet kommer före bankens varumärkesposition.
  • Aktiviteter där huvudfokus ligger utanför våra hemmamarknader.
  • Där värdet av våra rättigheter är för låga i förhållande till investeringen.
  • Extrema verksamheter som strider mot bankens värderingar, etik, moral och miljö.
  • Verksamheter med osund ekonomi.
  • Passiv och rutinmässig bidragsverksamhet.

Vilka krav har vi på mottagaren?

  • Tydliga uppsatta mål.
  • Säkerställd budget och aktiveringskostnad samt personalresurser.
  • Vår logotype ska finns med i deras marknadsföring (tex skyltar, programblad, webbplats, SoMe)
  • Banken ges möjlighet att delta på event eller möten för att erbjuda ekonomisk kunskap till medlemmarna.
  • Att banken har möjlighet att vara på plats vid större evenemang.
  • Att banken får nämna samarbete/aktiviteter i sin marknadsföring.
  • Det ska finnas en motprestation som alltid minst ska motsvara avtalsbeloppet.
Gör din sponsrings-ansök här!