Sponsring

Syftet med Sparbanken Göinges sponsring är att den ska leda till bättre förutsättningar för och utveckling av det hållbara lokala samhället. Sponsringen är en viktig del i bankens samhällsengagemang. All sponsring ska också bidra till att stärka Sparbanken Göinges varumärke. Banken har en tydlig målsättning med vad vi sponsrar och vill verka som en positiv kraft i samhället genom vår lokala närvaro. Sponsring sker inom såväl idrott som kultur, näringsliv, samhälle och ideell verksamhet.
Vår sponsring ska:
- Nå breda grupper i samhället.
- Resultera i lokal nytta för bygden.
- Skapa god PR och stärka bankens varumärke.
- Baseras på skrivna avtal.
- Mätas och följas upp.
Vi undviker att sponsra:
- Enskilda individer, politiska eller opinionsbildande organisationer.
- Där personliga intressen går före bankens.
- Där kundens verksamhet kommer före bankens varumärkesposition.
- Aktiviteter där huvudfokus ligger utanför våra hemmamarknader.
- Där värdet av våra rättigheter är för låga i förhållande till investeringen.
- Extrema verksamheter som strider mot bankens värderingar, etik, moral och miljö.
- Verksamheter med osund ekonomi.
- Passiv och rutinmässig bidragsverksamhet.
Vilka krav har vi på mottagaren?
- Tydliga uppsatta mål.
- Säkerställd budget och aktiveringskostnad samt personalresurser.
- Vår logotype ska finns med i deras marknadsföring (tex skyltar, programblad, webbplats, SoMe)
- Banken ges möjlighet att delta på event eller möten för att erbjuda ekonomisk kunskap till medlemmarna.
- Att banken har möjlighet att vara på plats vid större evenemang.
- Att banken får nämna samarbete/aktiviteter i sin marknadsföring.
- Det ska finnas en motprestation som alltid minst ska motsvara avtalsbeloppet.